پزشکیان: ایران برای انتقال تجارب با اریتره آمادگی دارد-راهبرد معاصر
سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد واکنش محمدرضا عارف به شهادت اسماعیل هنیه قالیباف: ایران و جبهۀ مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت اطلاعیه جدید سپاه: پاسخ سخت و دردناک مقاومت در راه است آیت‌الله جنتی: جبهه مقاومت باصلابت‌تر به مسیرش ادامه خواهد داد دعوت شورای هماهنگی از عموم مردم برای حضور در تجمع امروز رهبر انقلاب: رژیم صهیونی زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت واکنش‌ها به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران تشییع می‌شود واکنش مسعود پزشکیان به ترور اسماعیل هنیه

پزشکیان: ایران برای انتقال تجارب با اریتره آمادگی دارد

رئیس جمهور همسویی و اشتراک مواضع ایران و اریتره بویژه در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین را ارزشمند توصیف و بر آمادگی ایران برای انتقال تجارب و اشتراک ظرفیت‌ها با کشور اریتره تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۶۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار عثمان صالح محمد وزیر امور خارجه اریتره که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، همسویی و اشتراک مواضع ایران و اریتره بویژه در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین را ارزشمند توصیف و با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای تقویت و ارتقای روابط فی‌مابین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب و اشتراک ظرفیت‌های خود با کشور اریتره آمادگی دارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را اقدامی جنایتکارانه و رذیلانه عنوان  وتاکید کرد: بدون تردید این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع این منطقه در سایه سکوت بی‌عملی مجامع و محافل بین المللی در تاریخ سابقه نداشته است،بر ضرورت مشارکت و نقش آفرینی فعال همه ملت‌های آزاده برای توقف این جنایات تاکید کرد.

عثمان صالح محمد وزیر امور خارجه اریتره نیز در این دیدار انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران را تبریک گفت و  گسترش تعاملات و روابط جمهوری اسلامی ایران و اریتره را خواستار شد.

وزیر امور خارجه اریتره همچنین ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ، این اقدام جنایتکارانه را به دو ملت ایران و فلسطین تسلیت گفت./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده